úterý 12. března 2019

Jednoduché čokoládové mufiny


Neděle odpoledne, jsem sama doma a mám chuť na čokoládu. Respektive na čokoládový dort, čokoládovou pěnu - něco vydatně čokoládového. Venku prší, doma kromě čokolády moc inspirativních surovin není a recept na čokoládový dort říká "začněte o dva dny dříve". Pár hodin jsem zvažovala, jak tuhle situaci řešit, až jsem zjistila, že nemám čas na nic složitějšího než čokoládové muffiny. Vydatné čokoládové muffiny. :) Aby to nevypadalo tak obyčejně, druhý den jsem je doplnila ještě šlehačkou a jahodami - koukejte, jací z nich můžou být krasavci. :)

Na 12 velkých muffinů:
200g kvalitní hořké čokolády (doporučuji 60% kakaa), 125ml rostlinného oleje, 125ml zakysané smetany, 135g hnědého cukru, 3 vejce (ideálně pokojové teploty), 1 lžička vanilkového extraktu, 200g hladké mouky, 1 a půl lžičky prášku do pečiva, špetka soli

Čokoládu nalámejte na kousky, přidejte čtvrtinu oleje a nad vodní lázní rozehřejte, až vznikne hladký krém.
Smíchejte zbylý olej, vejce, cukr, zakysanou a vanilkový extrakt.
Ve větší míse smíchejte moukou s práškem do pečiva a špetkou soli. Uprostřed udělejte důlek, přilijte tekutou směs, párkrát zamíchejte a přidejte i rozehřátou čokoládu.
Promíchejte, až vznikne směs bez viditelných hrudek mouky - nepřemíchejte. Pokud je směs opravdu hodně tuhá, můžete zředit kapkou mléka.

Těsto plňte do připravených košíčků na muffiny a pak dejte do trouby předehřáté na 180 stupňů.
Když se vše povede, za 25 minut byste měli mít pořádné čokoládové muffiny - jestli jsou upečené vyzkoušejte zapíchnutím párátka, neměly by na něm zůstat kousky těsta.

Žádné komentáře:

Okomentovat