pátek 15. února 2019

Guacamole

Přijde mi, že na můj blog se spíše dostane recept, jehož příprava zabere hromadu času, než recept, který je prostý a funguje vždy výborně. Proč o tom taky psát, když to je jednoduché, že.
Přesně to je případ guacamole, které v mém repertoáru není žádnou novinkou. Tuhle krémovou avokádovou dobrotu jsem si oblíbila, už když jsem byla těsně po střední škole celé léto v Americe. Z léta plného fastfoodových chutí si dál pamatuji třeba čokoládové mléko (neomezeně dostupné v táborové ledničce) nebo výborný krémový sýr s jahodovou příchutí. Na bagelu dokonalé.
Samotné guacamole už jsem doma více či méně úspěšně připravovala mnohokrát. Základ úspěchu je jeden: zralé avokádo. Pokud to vaše vzdoruje i poměrně razantním pokusům o rozmačkání vidličkou, zralé rozhodně nebylo...chce to vždy počkat, až je na omak trochu měkké, mým obyčejným albertím avokádům na to většinou stačí dva tři dny pobytu u mně doma.
Dalšími proměnnými jsou suroviny a hlavně pracovní postup. Naposledy jsem se držela návodu z mexické kuchařky, který mi radil nejprve vyrobit salsu pico de galo, pak přidat avokádo - a dopadlo to výborně.

Na 1 skromnou dávkou guacamole:
1 zralé avokádo, 1 malá červená cibule, 6 cherry rajčat, půl svazku koriandru, šťáva z poloviny limetky, trocha chilli papričky/chilli vloček, sůl, volitelně 1 stroužek česneku

Cibuli nakrájejte nadrobno, rajčata se pokuste zbavit tekuté části a nakrájet též nadrobno. Smíchejte, přidejte nasekaný koriandr, limetkovou šťávu, sůl a chilli v množství dle vaších preferencí. Ochutnejte a jste-li s výsledkem spokojeni, přidejte rozmačkané avokádo, promíchejte a konzumujte třeba s nachos.
A až budete další den dělat guacamole znovu, můžete pro změnu přidat ještě utřený stroužek česneku - nebo pepř - nebo římský kmín...mně to chutná v libovolné variantě.

Žádné komentáře:

Okomentovat