neděle 10. června 2018

Moje japonská strava

Lehká japonská večeře (Matsumoto, objednávka z automatu, vše v jednom menu)
Miluji sushi. I přesto jsem v Japonsku žádné neochutnala. Rýžové rolky ze supermarketu teď nepočítám. Vrátila jsem se s intenzivním pocitem, že chci brzy zavítat do nějakého sushi baru. Nechápete? Nevadí.
Japonsko-korejská fusion (gyudon s kimchi)
Japonská strava je z mého pohledu značně exotická, zdravá a chutná. Také těžko napodobitelná v mých domácích podmínkách, bohužel. Jako jídlo, které bych mohla zkusit připravit doma, jsem si vyhlídla japonské kari. Ano, vypadá to, že indické kari v Japonsku zdomácnělo, najdete ho skoro všude.
8-ramen (nezvykle nasucho)
Co ještě najdete skoro všude: nudle ve vývaru (pohankové soba, tlusté udon či čínské ramen, vývar má často lehce rybí příchuť), polévku miso, nakládaný červený zázvor, smažené kousky zeleniny / mořských potvor v těstíčku tempura, vepřové či hovězí maso krájené na tenoučké plátky, například v úpravě  gyudon (dušené s cibulí), slané omelety/palačinky zvané okonomiyaki, smažené nudle a bonito flakes (jako pírko lehké sušené tuňákové proužky). Téměř všechno ze seznamu výše jsem zvládla ochutnat a téměř všechno bych klidně zvládla ochutnat ještě jednou.

Co nenajdete skoro všude: nejmenší domácí indickou restauraci, jakou provozuje jeden přátelský Ind v Matsumoto. Skvělý zážitek.
Vypadá hezky, ale - pozor! Fazolová!
Co bych si podruhé jednoznačně odpustila, je fazolová zmrzlina. Poslední večer, koupím si v supermarketu nanuka, tenhle růžový vypadá jako dřeň z lesních plodů, to určitě bude dobré...a ony jsou to fazole. Fuj, není snad nic, co bych na té zmrzlině pochválila.

Oproti tomu jiná typicky japonská příchuť, totiž zelený čaj, mě zaujala. Všechny výrobky jsou pak nádherně zelené.
Další věc, kterou jsem oceňovala, byl výběr jídla ve všudypřítomných večerkách 7-11 a podobných. Rýžové rolky se zeleninou, s tuňákem, spousta příchutí, vše zabalené v řase, moc dobré. A navíc za pár korun. Ostatně, v Japonsku se slušně najíte i v restauraci, i když nechcete za jídlo moc utrácet. Když máte hlad, mají tu pro vás někde i XXL porce. :) Doporučuji připravit se na jídelní automaty a japonské hůlky.
Hostina v čínské restauraci (Yokohama)
Pokud vám někdo doma řekne, že byste mohli přivézt jako suvenýr KitKat, zpozorněte. V Japonsku se KitKat vyskytuje v množství různých bizarních příchutí. Wasabi? Nevěřím, že to může být dobré. Já ulovila jen banán, oranžový meloun, hrozny, maliny, zelený čaj, sakura zelený čaj a jahodový cheesecake.
Tohle jsem si přivezla...malý zlomek ze záplavy japonských sladkostí ze stánků se suvenýry.
A pak jsem domů přivezla ještě daifuku. Takový zelený sliz (rozuměj želé) s čokoládou uvnitř a matcha práškem navenek. Troufám si tvrdit, že pro mé kolegy v práci to byl docela zážitek. Holt bizarní země...
Taková normální snídaně (hotel v Matsumoto). Skoro syrové vejce jsem sníst nedokázala.

Žádné komentáře:

Okomentovat