sobota 9. června 2018

Klasický hummus


Pamatuji si svůj první vlastnoručně vyrobený hummus. Dalo to spoustu práce, jelikož jsem tehdy neměla mixér. A bylo to výrazně citrónové - už nevím, kolik jsem ho tam dala, ale jeho chuť jednoznačně dominovala. Nebylo to špatné. Pak přišly další hummusy, kde už nedominoval citrón, ale česnek. Také nebyly špatné. Pak jsem se vydala do Izraele, abych zjistila, jak takový autentický hummus chutná správně. Hummusu jsem se tam mírně přejedla, ale chutnal mi moc. No a pak jsem si jednoho dne koupila tahini. Od té doby už jsem hummus vyráběla třikrát a navíc velmi ráda. Jeho chuť je vyvážená, konzistence krémovitá, a ačkoli mi hummusy ze supermarketu nepřijdou vyloženě špatné, tenhle je mnohem lepší. Předpokládám, že tenhle recept nebude pro nikoho žádná novinka, ale přesto si tu své místo zasloužil.

Na nepříliš velkou porci cizrnové pomazánky:
1 plechovka cizrny, 2-3 stroužky česneku, polovina citrónu, 2 lžíce tahini pasty, 2 lžíce olivového oleje, půl lžičky soli, trochu pepře (poměr surovin je orientační, můžete upravit podle vaší chuti)

Cizrnu slijte a nálev uchovejte. Do nádoby mixéru dejte cizrnu, česnek, tahini, citrónovou šťávu, trochu soli a trochu nálevu z cizrny a vše rozmixujte na pastu. Pro krémovější konzistenci přidejte olivový olej a více nálevu z cizrny. Ochutnejte a případně upravte množství česneku, citrónu a tahini.

Před podáváním pokapejte ještě trochou olivového oleje a ozdobte třeba mletou paprikou, něčím zeleným, další cizrnou... Podávat můžete jako dip s nakrájenou zeleninou a pečivem, jako hummus talíř s vejcem, zeleninou a olivami a nebo jen tak samotné na topince...jak je vám libo. Tak, a doufám, že odteď už si o hummusu nebudete myslet nic ošklivého. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat