pondělí 14. srpna 2017

Pečený broskvový dezert

Po dlouhé době jeden recept, který si vynucuje zaznamenání okamžitě. :) Jednoduchý dezert, v angličtině zvaný "peach cobbler", jsem zkoušela už loni. Letos jsem asi natrefila na lepší recept, protože narozdíl od loňského výsledku, který ničím nevynikal, byl tento skvělá snídaně, večeře, a dokonce ho pochválil i můj značně vybíravý tatínek. A navíc výhoda - můžete ho jíst ještě teplý! Doplňte vanilkovou či smetanovou zmrzlinou, usaďte se s ním někde na sluníčku a vychutnejte si ten pocit, že je léto (i pokud máte normálně raději zimu). Recept třeba zde.

Na 1 malý pekáček:
Broskve: 9 menších broskví (nektarinek), 2 lžíce tmavého cukru, lžička skořice, lžička mletého zázvoru, šťáva z půlky citrónu, 2 lžíce kukuřičného škrobu, lžička vanilkové esence
Těsto: 1 hrnek hladké mouky, 1 lžička prášku do pečiva, čtvrt lžičky jedlé sody, čtvrt lžičky soli, 120 ml podmáslí, 90g másla, půl hrnku hnědého cukru

Já začala oloupáním nektarinek (nevím, jestli je to nutné a nevím, jestli to s broskvemi jde lépe, ale každopádně je to trochu otravné). Nektarinky jsem nařízla do kříže, zalila vařicí vodou, tu jsem po minutě slila, ovoce ponořila do studené vody a pak nožíkem loupala slupku. Dále jsem nektarinky nakrájela na kousky, přidala k nim všechny ingredience, které nejsou určené do těsta, a dobře promíchala.

Formu jsem si vymazala máslem a nektarinky do ní přemístila.

Na těsto jsem smíchala nejprve sypké ingredience. K nim jsem přidala kostky másla, prsty propracovala do sypké směsi a nakonec přilila podmáslí. Výsledné těsto má spíše tekutou konzistenci. Lžící ho naneste na broskve tak, aby jich většina byla zakrytá. Nakonec můžete ještě povrch posypat skořicovým cukrem.

Připravený dezert dejte do trouby vyhřáté na 190 stupňů a pečte 40-50 minut, až povrch zezlátne a bude hezky křupavý. Tipy na podávání viz výše - nejlépe teplé a se zmrzlinou.

Žádné komentáře:

Okomentovat