neděle 13. srpna 2017

Čočkový salát s bazalkou

Kdo potřebuje třetí recept na čočkový salát? Já. :) Čočkové saláty jsou prostě skvělé, s použitím čočky z konzervy či francouzské čočky bez potřeby namáčení také velmi rychlé, a věřím, že i docela zdravé jídlo. Takže když se tu v záplavě mých dortíků občas objeví nějaká čočka, neměli byste mi to vyčítat. Tahle konkrétní variace mě lehce fascinovala tím, jak se v ní ztratí celé balení bazalky. Také mě zaujala kombinace čočka + cuketa, pro mě novinka. Originál pochází opět z Ameriky.

Na cca 4 porce:
tři čtvrtě hrnku zelené francouzské čočky, 1 střední cuketa, 1 větší cibule, 2 stroužky česneku, 1 balení mozzarelly, sušený libeček, 1 lžíce olivového oleje.
Zálivka: 20g bazalky, 2 lžičky dijonské hořčice, 1 lžíce vinného octa, 3 lžíce olivového oleje, sůl, pepř

Čočku dejte vařit v odpovídajícím množství vody. Změknout by měla za 25-30 minut.
Na zálivku dejte do mixéru bazalku, hořčici a ocet. Promixujte na pastu. Postupně přidávejte olivový olej a stále mixujte. Nakonec dochuťte solí / pepřem.
Cibuli nakrájejte na kostičky, cuketu na menší kousky. Na pánvi na olivovém oleji osmahněte nejprve samotnou cibulku, aby lehce zezlátla, pak přidejte cuketu a koření (sůl, pepř, třeba libeček) a smažte dalších tak osm minut, aby cuketa změkla a opekla se. Na poslední minutu přidejte česnek na plátky. Mezitím nakrájejte mozzarellu na tenké plátky.
Salát sestavíte smícháním uvařené čočky, cuketové směsi a zálivky. Rozprostřete do vhodné nádoby, povrch obložte mozzarellou a případně ještě ozdobte pár lístky bazalky.
Podávejte teplé či studené, mně je to jedno. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat