pondělí 12. června 2017

Zeleninový špíz s haloumi

V Lidlu měli za dobrou cenu sýr zvaný haloumi. Nevěděla jsem, jak chutná, ale slyšela jsem, že je vhodný na grilování. Gril sice žádný nemám, ale to přece neznamená, že haloumi nemůžu vyzkoušet...
Milé haloumi mi vydrželo v ledničce určitě aspoň měsíc, než nadešla jeho chvíle. Vymyslela jsem, že by se mohlo dobře vyjímat v zeleninových špízech, které místo na grilu upeču v troubě. Návod mi poskytl sám slavný Jamie.
Až na strach o to, zda pečící papír přežije žár grilu, nakonec vše dopadlo výborně: haloumi se rozteklo tak akorát, zelenina se rychle a vydatně opekla a vzniklo krásně barevné, lehké, letní zeleninové jídlo. Vypadá to, že týdenní pauza od vaření díky pobytu v Irsku mi nijak neuškodila. :)

Na 8 špízů:
8 dřevěných špejlí s hrotem, 16 cherry rajčat, 250g sýra haloumi, 1 červená cibule, 1 malá cuketa, 1 žlutá paprika, 250g žampionů, 2 lžíce olivového oleje, lžíce sušeného oregána, lžička citronové kůry, trochu chilli flakes, pepř a sůl
K podávání: rýže, čerstvá zelená petrželka

Špejle namočte do studené vody, abyste se pak nemuseli bát nechat je chvíli v troubě.
Cibuli nakrájejte na klínky, papriku na čtverečky, cuketu na půlkolečka, velké žampiony na poloviny, haloumi na kostičky. Vše dejte do větší mísy a opatrně promíchejte s olivovým olejem, oreganem, citronovou kůrou, solí, pepřem a podle chuti a odvahy ještě trochou chilli. Nechte chvilku odležet či marinovat (říkejte tomu jak chcete).
Pak napichujte střídavě zeleninu, houby a sýr na špejle. Pokud vám nějaké suroviny zbydou, nevadí - můžete upéct v troubě na plechu vedle špízů. Připravené špízy dejte na plech, zbylou zeleninu rozmístěte okolo a pečte 10-15 minut na horní úrovni trouby přímo pod grilem na 220 stupňů.
Jako přílohu doporučuji (moji, tatínkovu) pečenou rýži.

Žádné komentáře:

Okomentovat