sobota 10. června 2017

Jahodové tvarohové knedlíky

Měla jsem strašnou chuť na jahodové knedlíky. Ty jsem v dřívějších letech měla vždy bez práce od mé babičky, ale letos jsem návštěvu babičky v pravý čas nějak nestihla. A tak nezbylo než si knedlíky uvařit sama. Zvolila jsem tentokrát jednoduchou variantu - tvarohové těsto. Vzniklo dvacet knedlíčků, přesně jak mi recept sliboval. Osm jsem snědla brzy po uvaření. Dvanáct zbylých jsem ukázala muži, který se tvářil značně pochybovačně, že by je všechny mohl spořádat k obědu, ale nakonec se tak stalo. Já pak přišla domů, měla jsem chuť na jahodové knedlíky, ale žádné jsem doma nenašla...takže žádná změna stavu.
Jinak recept jsem použila od Foodlovera, nejdřív jsem přemýšlela o tom, že bych udělala knedlíčky neplněné a jahodovou omáčku k tomu, ale nakonec zvítězila tradice - já osobně proti teplým jahodám nic nemám, vytvořit ty knedlíčky dá sice trochu práce, ale není to tak strašné.

Na 20 malých knedlíků:
20 menších jahod, 500g měkkého tvarohu (v kostce), 250g hladké mouky + navíc na vytváření knedlíčků, 2 žloutky
K servírování: rozpuštěné máslo, cukr moučka, tvaroh na strouhání

Tvaroh, mouku a žloutky smíchejte - nejdřív vařečkou, pak rukou - v hladké těsto. Na pracovní ploše trochu podsypané moukou z něj vytvořte váleček a ten rozkrájejte na dvacet placiček. Z nich s pomocí další mouky, aby se těsto nelepilo, tvořte knedlíčky - v každém jedna jahoda.
Knedlíky vložte do vroucí vody a vařte asi deset minut.
Podávejte, jak máte rádi - já s tvarohem, máslem a trochou cukru.

Žádné komentáře:

Okomentovat