úterý 4. října 2016

Rajčatové rizoto s bazalkou

Pár dní poté, co jsem uvařila a snědla hrnec dýňové polévky, jsem dostala další dýni darem. Napadlo mě, že bych mohla vyzkoušet dýňové rizoto...jenže mi přišlo, že na další dýňový recept je ještě čas a na rizoto jsem naproti tomu měla chuť už teď. Takže jsem po krátkém přemítání nad tím, kde jsem viděla zaručeně fungující recept na rizoto květákové, přešla k přemítání o tom, kde najdu nejlepší recept na rizoto rajčatové. Nakonec zvítězil blog Co bude dobrého a rajčatové rizoto posypané křupavou strouhankou. Až mě překvapilo, jak to bylo dobré - i navzdory použití té nejlevnější rajčatové konzervy z Alberta a nahrazení části parmazánu obyčejným strouhaným eidamem. Jinak byl samozřejmě postup přípravy italského rizota dodržen. :)

Na 2-4 porce: 1 konzerva rajčat, 1 svazek bazalky, 3 plátky toastového chleba, 250g rýže, 1 litr slepičího vývaru, 1 cibule, 3 stroužky česneku, kousek másla, olej, sůl, pepř, 40g parmazánu + nějaký další sýr na posypání

Cibuli nakrájejte nadrobno, česnek na plátky. Na oleji osmahněte nejdříve cibuli, pak přidejte česnek a suchou rýži. Chvíli restujte a pak zalijte cca dvěma sběračkami horkého vývaru, aby rýže byla ponořená. Za občasného míchání vařte tak, jak se připravuje italské rizoto - až se tekutina odpaří, přidejte další sběračku.
Celkem by to do změknutí rýže mělo trvat tak dvacet minut. Asi v polovině přidejte rajčata z plechovky i s omáčkou (můžete použít krájená, já měla celá, která jsem pak vařečkou trochu rozporcovala na víc kusů). Před koncem přidejte většinu bazalky nasekané na kousky (pár lístků nechte na ozdobení).
Vypněte a vmíchejte parmazán, nechte tak pět minut dojít.
Toastový chléb rozmixujte na strouhanku (pár větších kousků nevadí). Na troše másla ji na pánvi opečte dozlatova.
Rizoto podávejte posypané strouhankou, sýrem a případně ještě ozdobené pár lístky bazalky.

Žádné komentáře:

Okomentovat