pondělí 17. října 2016

Čokoládové muffiny s dýní

Čtrnáct dní a ta hezká oranžová dýně mi stále spočívá na lince. A to dokonce stále na tom samém místě. A mě trápí představa, že by se mohla zkazit (kazí se dýně? asi moc ne). Takže jsem vymyslela úžasnou oranžovou dvojkombinaci v podobě gratinovaných brambor s dýní a dýňových muffinů. Respektive čokoládových muffinů - na ty jsem měla chuť už dlouho - doplněných o dýňové pyré.

Pyré vzniklo upečením poloviny dýně rozkrájené na kousky a pokapané olivovým olejem. Výsledný produkt mi tak chutnal, že trochu hrozilo, že nebude co mixovat, ale ovládla jsem se a většinu kousků rozmixovala, výsledek naředila malým množstvím vody a uložila do lednice.

Samotná příprava muffinů nezačala nijak slavně. Sekání čokolády na kousky o půl deváté ráno nepřišlo osobě spící v blízké ložnici jako zrovna dobrý nápad - ale já se vážně snažila nedělat hluk. Dál už to šlo lépe a o půl desáté, kdy už ložnice byla prázdná, byly muffiny v troubě, v bytě to hezky vonělo po skořici a já s napětím sledovala, jak muffiny rostou a praskají.

Nakonec to přes jisté pochyby o příliš hustém těstě dopadlo velmi dobře, dýně dodala muffinům na vláčnosti a i maminka, která na ně nejdřív koukala značně nevraživě, uznala, že jsou dobré. Tak to zkuste taky! Inspirace pochází tentokrát asi z Kanady..Kitchen Magpie.


Na 17 menších muffinů: 1 hrnek dýňového pyré (z poloviny středně velké dýně Hokaido), 1 a půl hrnku mouky (180g), čtvrt hrnku holandského kakaa (30g), 2 vejce, 140g cukru, 1 tabulka čokolády na vaření, 1 lžička jedlé sody, 1 lžička prášku do pečiva, čtvrt lžičky soli, 1 lžička skořice, 120g másla, dle potřeby mléko/bílý jogurt

Tabulku čokolády nasekejte na menší kousky (to dá nejvíc práce z celého receptu...). Změklé máslo utřete s cukrem do pěny, po jednom zašlehejte vejce, přidejte dýňové pyré a cca 100ml mléka.
Sypkou směs připravte smícháním mouky, soli, prášku do pečiva, sody a skořice. Opatrně vmíchejte tekutou směs a přidejte nasekanou čokoládu. Kdyby vám směs přišla moc tuhá - což byl přesně můj případ - přidejte trochu bílého jogurtu (pomohlo to).
Rozdělte do formiček na muffiny a pečte 20-30 minut, až je špejle zapíchnutá do těsta po vytažení suchá.


Žádné komentáře:

Okomentovat