sobota 8. října 2016

Francouzské brambory

Zjistila jsem, že mi při mé současné nízké frekvenci návštěv babiččiných nedělních obědů chybí nejen nedělní oběd jako společenská událost, ale také nedělní oběd jako příležitost pochutnat si na nějakém tom klasickém jídle. Po předchozích letech, kdy jsem jako narozeninové menu volila lasagne, tak letos jednoznačně zvítězilo kuře na paprice. Ani to ale zcela neuspokojilo chuť po známých chutích a pokrmech neobsahujících koriandr, lilek a vlastně ani moc jiné zeleniny. Francouzské brambory si pamatuji z dětství - od babičky, s klobásou, z remosky. Tehdy jsem je nijak zvlášť nemilovala. Dnes mi ve verzi s uzeným masem a vejcem (něco mezi Ditou P. a Romanem Vaňkem) přišly úžasné. A jak hezky zezlátly. :)

Na 1 pekáček:
1 kilo brambor, 400g libového uzeného masa, 3 + 3 vejce, 200ml smetany ke šlehání, 2 cibule, olej, sůl, pepř

Brambory uvařte ve slupce do poloměkka (stačí 5-10 minut). 3 vejce uvařte natvrdo a poté oloupejte a nakrájejte na plátky. Vychladlé brambory oloupejte a nakrájejte na tenké plátky. Cibuli nakrájejte na kolečka a opečte na pánvi spolu s uzeným masem dohněda. Zbylá vejce rozmíchejte ve smetaně, lehce osolte a opepřete.
Pekáček vymažte máslem a postupně zaplňujte vrstvami: brambor, cibule s masem, vajec, lehce osolte a opepřete, zalijte částí smetanové směsi a pokračujte zase brambory - měli byste skončit u třetí vrstvy brambor. Přelijte zbytkem smetany s vejci, opepřete a dejte péct do trouby vyhřáté na 180 stupňů na cca 40 minut, aby brambory změkly a povrch hezky zezlátl.
Podávejte s kyselou okurkou v rozumném množství.

Žádné komentáře:

Okomentovat