neděle 29. května 2016

Zapečené gnocchi s rajčatovou omáčkou

Když večer tatínek není doma...tak mám kuchyň jen pro sebe. A občas si to dokážu užít. Tentokrát jsem nejdříve přemýšlela o vyzkoušení jedné místní pizzerie, ale pak jsem usoudila, že lepší (zábavnější, možná zdravější, možná i chutnější) bude, když v kuchyni něco vytvořím sama. Inspirací byl blog s jednoduchým názvem Simply delicious. Nevím, nakolik mě ovlivnila pochvalná slova autorky na adresu tohohle receptu, ale já sama jsem byla s výsledkem spokojena. A taky maminka, tatínek, ... (to znamená, že se jídlo povedlo i napodruhé, v jiné kuchyni, a s jogurtem).
Pokud chcete změnit status pokrmu z kategorie "rychlá večeře" na kategorii "domácí specialita", můžete určitě nahradit kupované noky těmi domácími - ale ta spousta práce navíc za to podle mě úplně nestojí. S již hotovými noky je příprava jídla záležitostí maximálně hodinky, spíš méně. (Zvažovala jsem, že bych začala čas přípravy stopovat a výsledek tu vždy zveřejnila, ale doufám, že tak moc většinou při vaření nespěcháte, já taky ne.)

Na 2 docela velké porce:
1 balení bramborových noků (500g), 250g slaniny, 1 konzerva krájených rajčat, půl svazku hladkolisté petrželky, 1 mozzarella (125g), hrst cherry rajčat, pár lžic jogurtu či smetany, lžička mleté pálivé papriky, 3 stroužky česneku, lžíce cukru, sůl, olej

Noky uvařte ve vroucí osolené vodě podle návodu na obalu - dokud nevyplavou na hladinu. Vodu slijte a noky přesuňte do menší zapékací mísy.
Troubu předehřejte na 200 stupňů.
Slaninu nakrájejte na kostičky a na pánvi opékejte, aby pustila tuk. Je-li to třeba, přidejte trochu oleje. Až je slanina opečená, většinu tuku slijte, přidejte česnek na plátky, opékejte ještě minutu a pak přidejte zbylé ingredience na omáčku - oba druhy rajčat, papriku a cukr. Nechte asi deset minut zvolna dusit. Odstavte z ohně a vmíchejte smetanu či jogurt na zjemnění omáčky a nadrobno nakrájenou zelenou petrželku (ano, tady měla být v duchu italských receptů bazalka).
Omáčkou zalijte noky, dobře promíchejte a nahoru položte plátky mozzarelly. Dejte asi na čtvrt hodinky zapéct do trouby - můžete tam zkusit zapnout gril, aby povrch lehce zezlátnul (mně se to úplně nepovedlo a úplně to nevadilo).
Tak dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat