sobota 30. května 2015

Máslovo-česnekové kuřecí řízečky

Myslíte si, že mě spisování receptů přestalo bavit? Či co hůř, že mě přestalo bavit samotné vaření? Ale ne. Je pravda, že tři týdny jsem se stavěla k jídlu pouze v roli konzumenta...důvodem byl můj malý dobrodružný výlet do Jižní Koree. Pokud nezvítězí lenost, můžete se těšit na mou fotoreportáž/průvodce zde na blogu. Mělo by to být nejen o jídle, ale i o tom, co zajímavého se dá v Koreji vidět a zažít. Byly to fantastické tři týdny...tak doufám, že by následný popis mohl být také zajímavý.

Nejdřív ale ponávratové jídlo. Chtěla jsem tentokrát něco jednoduchého, masitého a hodně vzdáleného zdravé korejské stravě. Volba padla na kuřecí řízečky s pečeným bramborem a tatarkou. Uvažovala jsem i klasické řízky v trojobalu, ale nakonec dostala přednost tato jednoduchá variace (děkuji autorce skvělého blogu V kuchyni vždy otevřeno).

Na jednu věčeři pro dvě osoby: 300 g kuřecích (stehenních) řízků, asi 2 cm silný proužek másla, 3 stroužky česneku, 2 lžíce sušeného rozmarýnu - pokud máte čerstvý, dejte mu přednost, trochu strouhanky a 3 lžíce parmazánu, brambory a koření na ně podle chuti

Řízky necháme dosáhnout pokojové teploty, mírně naklepeme a osolíme. Máslo roztavíme, přidáme do něj drcený česnek a rozmarýn, smícháme a v této směsi namáčíme připravené řízky. Necháme marinovat asi dvě hodiny.

Pokud chcete podávat s pečeným bramborem jako já, počítejte s asi půl hodinou pečení na 225 stupňů. Brambory dobře omyjte (neloupejte), nakrájejte na měsíčky a rozmístěte na plech vyložený pečicím papírem. Pokapejte olivovým olejem, osolte a posypte třeba kořením na kuře. Promíchejte a dejte do trouby, až budou brambory viditelně opečené a měkké. Po čtvrthodině je vhodné vše promíchat, aby se brambory nepřichytily k pečicímu papíru.

Strouhanku smíchejte s parmazánem a v této směsi namáčejte řízky ihned po vyjmutí z marinády. Smažte na oleji dozlatova, alternativně by mělo být možné řízky i upéct v troubě.

Pokud máte zrovna po ruce okurku, určitě vám jídlo bude chutnat s okurkovým salátem, ale jde to i samotné. Řízečky byly krásně šťavnaté a dobře ochucené, doporučuji!

Žádné komentáře:

Okomentovat