pátek 1. května 2015

Jahodová roláda

Rolády, ať už masové nebo sladké, mě nikdy moc nelákaly. Ale když jsem teď přemýšlela nad nějakým lehkým jahodovým dezertem, klasická piškotová roláda s jahodami nevypadala jako špatná volba. Navíc jsem byla velmi potěšena jednoduchostí přípravy...myslím, že pár dalších experimentů se zatočenými dezerty na sebe nenechá dlouho čekat.:) Takže příště...banánová?

Těsto: 100 g hladké mouky, 3 lžíce kukuřičného škrobu, 1 lžička kypřícího prášku, 4 vejce, 100 g krupicového cukru
Dovnitř: 200 ml smetany ke šlehání, 30 g moučkového cukru, 300 g jahod

Plech velký 25x40 cm vymažte máslem a vyložte pečicím papírem. Smíchejte mouku, škrob a kypřicí prášek. V jiné nádobě ušlehejte dotuha bílky se 3 lžícemi vody. Do sněhu pomalu vešlehejte cukr, žloutky a mouku se škrobem. Rozetřete do tenké vrstvy na připravený plech a dejte na 8 - 10 minut péct do trouby na 200 stupňů.

Mezitím namočte čistou utěrku, vyždímejte a hned po upečení na ni ještě horký plát překlopte. Opatrně odstraňte pečicí papír a zarolujte. Šlo to všechno docela hezky, jen se mi část těsta trochu přilepila k utěrce. Buď byla málo mokrá, nebo jsem ji měla ještě posypat krystalovým cukrem...každopádně, špinavá utěrka je o něco menší zlo než zkažený dezert, mohlo to určitě dopadnout hůř.:)

Na náplň ušlehejte šlehačku s trochou moučkového cukru a smíchejte ji s jemně nakrájenými jahodami. Plát znovu rozbalte, potřete v tenké vrstvě připravenou náplní a zarolujte. Pro doladění designu můžete vršek rolády poprášit moučkovým cukrem. Rychlý a svěží dezert je hotov.:)

Žádné komentáře:

Okomentovat