neděle 26. dubna 2020

Skotská vejce

Projekt Skotské vejce byl plánován minimálně půl roku dopředu. Začínalo se samozřejmě analýzou - pročetla jsem dostupné recepty a ihned se začala divit. Myslela jsem si totiž, že se dočtu o vejcích natvrdo zabalených v mletém mase a upečených jako sekaná. Místo toho jsem objevila velmi lákavě vypadající vejce s tekutým žloutkem, obalené v aromatickém mase čerstvé klobásky a poté ještě v trojobalu. Osmažené dokřupava a podávané  ne nutně jako hlavní jídlo, ale třeba jen jako chuťovka s kyselou okurkou a hořčicí k tomu. Zajímavé...vyplývalo z toho, že jsem skotská vejce ještě nikdy neokusila.
Když jsem se pak za nadšeného povzbuzování Skotsku nakloněného Honzíka pustila do přípravy, neočekávala jsem, že by to mohlo hned napoprvé dopadnout dobře. Žloutek bude zcela tuhý, maso syrové a snad ne i přesolené, a trojobal spíš mastný než křupavý. Předpověď se naštěstí mýlila, moje kuchařské sebevědomí maličko vzrostlo a snad i muž byl protentokrát spokojen. Dokonce toho tentokrát snědl více než já. :) Můj postup nejvíce inspirovala Koko.

Na 4 spravedlivé porce:
5 vajec, 450 g mletého vepřového masa, lžička (sušeného) tymiánu, špetka muškátového oříšku, sůl, pepř, mouka a strouhanka na obalování, 1 litr oleje na smažení
K podávání: zelené salátové listy / hořčice / orestované žampiony / cokoli jiného podle vašich preferencí

V menším hrnci přiveďte k varu osolenou vodu, vložte tam vejce a vařte 6 minut. Poté vejce prudce zchlaďte a vychladlá oloupejte.
Pokud je maso mleté příliš nahrubo, část ještě rozsekejte na jemno, aby směs lépe přilnula k vejcím. Maso ochuťte solí, pepřem, tymiánem a muškátovým oříškem. Oloupaná vejce lehce poprašte moukou (další tip, aby maso lépe přilnulo) a obalte ve stejnoměrné tenké vrstvě mletého masa. Dobře přitiskněte.
Následně použijte klasický trojobal - mouka, rozšlehané vejce, strouhanka.
V rendlíku rozehřejte vysokou vrstvu oleje - vejce by měla být téměř ponořená - na cca 165 stupňů. Smažte zhruba 6 minut, v průběhu aspoň jednou otočte. Hotová vejce by měla být krásně zlatohnědá a křupavá. Rozkrojte ostrým nožem, posolte, opepřete a podávejte. Otestováno i druhý den na výletě do přírody - stále jedlé (a výtečné).

Žádné komentáře:

Okomentovat