čtvrtek 2. dubna 2020

Barevná miska s lososem

Nikdy bych neřekla, že poté, co se ze mě stane paní Jelínková, bude blogování tak těžké. Ve svojí hlavě už jsem tady sepsala průběh svatby, svatební mexické menu, svatební putování Šumavou, jelení se šípkovou omáčkou a poté mnoho dalších vydařených receptů. Když už bylo jasné, že blog zažívá období krize, vymyslela jsem také spoustu úvodníků, které tu krizi ospravedlňovaly. Pak jsem začala vymýšlet, jaké tematické směřování by tenhle blog mohl mít, aby měl šanci vyniknout. Prostě na blog myslím docela hodně - a ničemu to nepomáhá.:)
Na druhou stranu, pořád hodně vařím a peču, což se projevuje spíše pozitivně. Třeba dorty už mi jdou mnohem lépe než dřív. Nově se učím péct chleba a housky. Téměř do každé večeře se mi daří propašovat alespoň trochu zeleniny. Jediná věc, co se mi setrvale nevede, je napodobení geniálního jablečného koláče Ikea....moje nápodoby většinou nebodují jako nápodoby ani jako normální jablečné koláče.
Jediná osoba, která si za těch pár měsíců od posledního příspěvku stěžovala, že nemá co číst, byla moje maminka. Její připomenutí stačilo, abych aspoň dočasně získala motivaci něco dalšího sepsat. Zkusím se prozatím oprostit od velkých plánů na inovaci a popularizaci svého deníčku a začnu s jedním hodně jednoduchým receptem. Ten vychází z poznatku, že rychlá večeře je lepší než žádná večeře - a v tomhle případě snad i než pomalá večeře. Příprava neunaví, konzumace také ne. :)

Pro dvě nepříliš hladové osoby:
120g rýže (třeba basmati), 10 malých ředkviček, 5cm kousek okurky, polovina malého manga, 1 zralé avokádo, hrst pažitky, 100g uzeného lososa, lžička sezamových semínek, půl lžičky soli
Na zálivku: šťáva z 1 limetky, 1 lžíce sójové omáčky, 1 lžíce sezamového oleje, 1 lžíce rýžového octa, 1 lžička cukru

Rýži dejte do hrnce, zalijte jeden a půl násobným množstvím vody, přidejte sůl a přiveďte k varu. Pak ztlumte na minimum a vařte ještě 15 minut nebo do změknutí.
Zálivku připravíte smícháním všech ingrediencí dohromady.
Okurku a ředkvičky nakrájejte na tenké plátky, mango na kostičky. Avokádo rozpulte, vyjměte pecku, zbytek zatím ponechejte ve slupce, nakrájejte na plátky a lehce zakapejte limetkou. Před servírováním pak plátky lžící oddělíte od slupky a dekorativně umístíte do misky. Pažitku nasekejte nadrobno.

Uvařenou rýži promíchejte s polovinou zálivky. Druhou polovinu zálivky smíchejte s nakrájenou zeleninou a ovocem.

Do misky umístěte vždy nejprve rýži, poté krájenou zeleninu, avokádo a lososa. Vše posypte pažitkou a sezamovými semínky. Jezte hůlkami. :) (Ale přiznávám, lžící to jde taky.)

Žádné komentáře:

Okomentovat