neděle 10. května 2020

Kedlubnový salát

Když jsem si při plánování menu pro návštěvu vzpomněla na jeruzalémské papriky, ani jsem netušila, že už je na blogu mám. Netušila jsem ani to, že díky tomu budu jíst dvoje plněné papriky ve dvou dnech - tatínkovou verzí jsem byla uctěna při návštěvě u rodičů. Měla jsem tak přímé porovnání dvou variant a abych pravdu řekla, chutnají mi obě skoro stejně. Tatínkova klasika v rajčatové omáčce je příjemně pikantní, jeruzalémská verze zase zajímavě kořeněná.
Už dvakrát jsem jeruzalémské papriky servírovala s kedlubnovým salátem a vždy to byl právě salát, který se dočkal chvály. To by mu asi mělo zaručit místo na blogu, co myslíte? :) Díky jeho prvotnímu úspěchu jsem se nedostala k experimentům, kterou z mnoha složek původního Ottolenghiho receptu lze vynechat, a tak recept předkládám téměř v původní verzi. Salát doporučuji podávat brzy po dokončení přípravy, jinak kedlubny pustí vodu a zálivka zřídne.

Na 4 porce:
3 kedlubny, 2 lžíce čerstvé máty, 1 lžička sušené máty, 50 g polníčku, čtvrt lžičky sumahu
Dresink: 80 g řeckého jogurtu, 70 g zakysané smetany, 50 g tučné smetany, 2 stroužky česneku, 1 a půl lžičky citronové šťávy, 1 lžíce olivového oleje, čtvrt lžičky soli, pepř

Kedlubny oloupejte a nakrájejte na kostky o hraně 1,5 cm.

Všechny ingredience na dresink smíchejte. Mátu nasekejte nadrobno.
Kedlubnu promíchejte s dresinkem a bylinkami, přidejte také většinu polníčku. Ochutnejte a případně dosolte nebo dopepřete. Ozdobte zbylým polníčkem a poprašte sumahem (to je to fialové nahoře, arabské koření nakyslé chuti a nádherné fialové barvy).

Žádné komentáře:

Okomentovat