čtvrtek 21. května 2020

Pomalu pečený hrnec

Většinou se mi nestává, že bych nevěděla, co tu psát. Ale dnes jsem narazila na problém už při vymýšlení názvu... Začneme tedy od zdroje. Inspirací byl jako poměrně často Apetit a jeho předposlední recept nazvaný Lički lonac - hrnec od řeky Liky. Jenže...nechci předstírat, že jsem nedávno uvařila klasické jídlo chorvatské kuchyně, když jsem v Chorvatsku nikdy nebyla, a kdybych nečetla už zmiňovaný časopis, ani bych nevěděla, že nějaká řeka Lika existuje. Navíc jsem klasicky byla ve výběru surovin značně benevolentní. Vzniklo výborné pomalu dušené jídlo obsahující maso a zeleninu, množstvím tekutiny někde na rozhraní mezi polévkou a nepolévkou. Takže pomalu pečený hrnec.
Když jsem pak spokojeně dojedla druhou večeři a v rámci čekání na to, až to samé zvládne i Honzík, zvládla umýt nádobí i sundat prádlo, uvědomila jsem si, že mé nadšení nejspíš nebude sdílené. Bohužel...asi se budeme muset podívat až k Lice, jestli mu to v autentické formě na jejích březích nebude chutnat lépe. Ale jak znám Honzíka, moc velkou naději bych v to nevkládala. Doufám, že vás toto přiznání neodradí....
Na 4 poctivé porce:
400g hovězí kližky, 400g vepřové krkovičky, 500g brambor, 1 kedlubna, 250g menších rajčat, čtvrt hlávky červeného zelí, 1 mrkev, 1 žlutá papřika, 1 cibule, 3 stroužky česneku, 3 bobkové listy, 2 lžičky soli, čerstvě mletý černý pepř, sklenička červeného vína, 400 ml zeleninového vývaru

Seznam surovin prosím neberte moc závazně, je tu velký prostor pro variaci v druzích zeleniny, masa i tekutin. Všechnu zeleninu očistěte a nakrájejte na větší kusy, cibuli pouze rozpulte, česnek nechte v celku. Maso taktéž nakrájejte na velké kusy.
Vezměte litinový hrnec a do něj rozložte nejprve všechnu zeleninu, poté maso. Přihoďte koření a zalijte vínem / vývarem. Maso v mém případě nebylo zpočátku vůbec ponořené, ale postupně pustila vodu zelenina a najednou bylo vláhy dostatek.
Přiklopte poklicí a dejte do trouby vyhřáté na 120 stupňů. Pečte zhruba 4 hodiny, až je maso dokonale měkké. Můžete podávat s kouskem čerstvého pečiva. Nevím, jestli se mi to jen nezdálo, ale druhý den mi vše chutnalo ještě víc. :)


Žádné komentáře:

Okomentovat