středa 13. května 2020

Asijská miska s krkovičkou

Dřív jsem strašně ráda chodila do čínských restaurací. Objednala jsem si kuře po sečuánsku a zvládla sníst úplně všechno, i když porce byla obrovská a jídlo dost pálilo. Na konci jsem vypila pohárek švestkového vína (případně dva, pokud spolustrávník švestkovému vínu neholdoval). A připadala jsem si velmi spokojeně.
Dnes taky ráda chodím do čínských restaurací. Občas si stále objednám kuře po sečuánsku, občas pikantní sladkokyselou polévku, občas něco úplně jiného. Ale zjistila jsem, že podobný zážitek si mohu dopřát i doma. Mnou uvařené jídlo s příchutí Asie vlastně občas bývá i lepší než v čínské restauraci. Jen to švestkové vínečko většinou chybí...
Tyhle výborné vepřové nudličky jsem zvládla už dvakrát. Doporučuji nevynechávat žádnou z komponent - čerstvou zeleninu, smaženou cibulku, sezamová semínka, volské oko. Jednou si určitě tak hezky zaplněný talíř dopřát můžete. A ještě jsem zapomněla zmínit hůlky, ty taky nevynechte, ať si váš pokrm užíváte náležitě dlouho. :) (Původní recept jsem objevila v časopise Food, kde byste našli i správný název: Com tam.)

Na 4 porce:
800 g vepřové krkovičky, 300 g jasmínové rýže,  4 lžíce rostlinného oleje, 1 červená cibule, 2 jarní cibulky
Marináda: 70g kokosového cukru, 3 lžíce rybí omáčky, 1 lžíce krupicového cukru, 2 lžičky soli, 1 lžička mletého pepře, 3 stroužky česneku
Navíc: 4 vejce, 1 okurka, hrst cherry rajčat, 2 lžíce pažitky, 1 lžíce bílého a 1 lžíce černého sezamu, chilli, sůl, citrón

Kokosový olej pomalu zahřívejte v pánvi se silným dnem. Až se rozpustí, vlijte 100 ml vroucí vody a dále míchejte, aby vznikla homogenní směs. Zahřívejte asi 2 minuty, konzistence by měla připomínat karamel. Pozor, jednou se mi tuhle směs povedlo trochu připálit, možná by se to mohlo povést i vám.
Nechte vychladnout a pak přidejte zbylé ingredience na marinádu - česnek nejdříve prolisujte.

Maso nakrájejte na nudličky, naložte do marinády a nechte minimálně hodinu odležet.
Jasmínovou rýži uvařte podle návodu na obalu.
Na pánvi na oleji zprudka opečte nudličky masa - mělo by stačit tak 10 minut. Maso poté odložte stranou a v pánvi opečte ještě na kolečka nakrájenou červenou cibuli a jarní cibulku, hezky dozlatova.

Servírujte s volským okem a s jednoduchým salátkem z rajčat, okurek a pažitky, ochuceným třeba kapkou sezamového oleje, citrónem, solí a chilli. Vše nakonec hezky dekorativně posypte sezamem.

Žádné komentáře:

Okomentovat