sobota 4. března 2017

Květáková frittata se sušenými rajčaty

Všimli jste si, že už tři měsíce mám předplacený Apetit? Nejspíš ne. Ale nějaké důsledky to přece jen má - rozhodla jsem se, že když už jsem si ten krásný, rok od roku se opakující časopis nechala posílat do schránky, musím z něj taky občas něco uvařit. A to slůvko "občas" bych ráda interpretovala jako "alespoň jedno jídlo z každého vydání".
A zatím se tohle předsevzetí daří plnit - quiche z červené řepy (výborný), pórková polévka (moc mě nezaujala), tvarohová bábovka s borůvkami (skvělá, musím dát na blog) a tahle zdravá frittata - zajímavá. Recept jsem si trošku poupravila, eliminovala klíčky, kvůli kterým byl recept v časopise zveřejněn, přidala větší množství sušených rajčat a nakonec jsem usoudila, že to je dobré teplé i studené a že to někdy musím uvařit mamince s babičkou. Takže na blog určitě patří. :)

Na 2 menší zapékací nádoby:
1 menší květák, 100 g balkánského sýra, asi 10 ks sušených rajčat, 400 g žampionů, velká hrst bylinek (já měla petrželku a oregano), 6 vajec, 125 ml mléka, 1 cibule, 4 stroužky česneku, trochu másla na vymazání pánve, sůl, pepř, olivový olej

Cibuli nakrájejte na kostičky, česnek na plátky, květák rozeberte na růžičky a rozmixujte na konzistenci rýže (jde to docela snadno, nebojte, nevznikne vám kaše). Rajčata překrájete na poloviny, žampiony na plátky, bylinky na menší kousky. Vejce prošlehejte s mlékem, přidejte bylinky, sůl a pepř.
Na pánvi na oleji opékejte cibulku, po pár minutách přidejte česnek a žampiony a dále opékejte, až žampiony pustí přebytečnou tekutinu. Pak odstavte.
K houbové směsi přidejte nasekaný květák, rajčata a vaječnou směs. Promíchejte a přesuňte do jedné velké nebo dvou menších zapékacích nádob, které jste předtím vymazali máslem.
Vše posypte balkánem / fetou / jiným dobrým sýrem a dejte do trouby vyhřáté na 170 stupňů. Pečte asi 30 minut, aby vejce ztuhla. Podávejte teplé či studené.

Žádné komentáře:

Okomentovat