neděle 12. března 2017

Tvarohová bábovka s borůvkami La Buchta

Kombinace březnového Apetitu a relativně nové formy na bábovku měla za následek (převapivě) to, že jsem nedávno upekla bábovku. A to ne jen tak ledajakou, tvarohovou. A s borůvkami. Mňam.
Ke konceptu univerzálního těsta La Buchta jsem zprvu byla značně nedůvěřivá, ale jedna bábovka stačila na to, abych tento postoj přehodnotila. Bábovka byla výtečná a rychle hotová. Nemůžu vyloučit, že ji někdy upeču zase - nebo že upeču jinou La Buchtu, takový mrkvový koláč s limetkovým krémem zní velmi lákavě, no ne? :)
Pekla jsem s mraženými borůvkami, které jsou jen o něco málo finančně výhodnější než ty čerstvé, ale jednou za čas si tento fialový luxus snad dopřát můžu (jednou za čas tuto zimu znamená docela často, zvlášť díky mým běžkařským výletům po Jizerkách a tamním lívanečkách s borůvkami..). Borůvky jsem nerozmražovala, trochu jsem se bála, zda se buchta upeče a nezůstane syrová, ale dopadlo to dobře. S čerstvými borůvkami můžete péct taky a zcela bez obav.

Na 1 krásnou bábovku:
3 vejce, 120g krupicového cukru, 200g rozpuštěného másla, 200ml mléka, 300g hladké mouky, 2 lžičky prášku do pečiva, špetka soli, dřeň z 1 vanilkového lusku, 250g měkkého plnotučného tvarohu (použila jsem vaničku), 200g mražených borůvek, strouhanka na vysypání formy

Formu na bábovku vymažte máslem a vysypte strouhankou. Vejce s cukrem ušlehejte do pěny. Máslo rozpusťte a smíchejte s mlékem. Tuto směs vlijte k vejcům. Přidejte ostatní suroviny kromě borůvek a promíchejte do podoby hladkého těsta.
Polovinu těsta nalijte do formy, poklaďte borůvkami a zalijte zbytkem těsta. Pečte v troubě na 180 stupňů 45 minut až hodinu, až těsto zezlátne a bude propečené (špejle vyjde ven suchá).

Žádné komentáře:

Okomentovat