neděle 12. března 2017

Zapečené tortilly s mletým masem

Zapečené tortilly jsou prostě skvělé. Chutnají mně, chutnají muži, připomínají mi Mexiko (kde jsem nikdy nebyla), jsou rychle hotové a náplň můžu obměňovat podle vlastní fantazie. Tentokrát se tedy fantazie dost podřizovala zásobám v ledničce, které jsem chtěla spotřebovat před výletem na hory. Vzniklo něco až překvapivě dobrého, navzdory tomu, že to obsahuje řapíkatý celer, mrkev a sladkou chilli omáčku. :)
Na 6 tortil:
6 tortilla placek, 500g mletého masa (mix), 100ml sladké chilli omáčky, 3 stonky řapíkatého celeru, 2 mrkve, hrst bylinek (já měla zelenou petrželku a oregano), 1 cibule, sůl, pepř, sladká paprika, olej, trocha strouhaného sýra a kečupu a zakysaná smetana k podávání

Cibuli nakrájejte na kostičky, mrkev na půlkolečka, celer na kousky. Na oleji opékejte nejprve cibuli, pak přidejte mrkev a celer, po pár minutách i mleté maso a nechte zprudka zatáhnout. Pak přidejte lžíci sladké papriky, zalijte chilli omáčkou, podle chuti osolte a opepřete a duste asi dvacet minut. Nakonec přidejte bylinky, ochutnejte a dochuťte.

Troubu předehřejte na 200 stupňů. Na každou tortillu dejte část náplňě, zaviňte, dejte do lehce olejem vymazaného pekáčku a až v něm budou tortilly všechny, posypte strouhaným sýrem a lehce pokapejte kečupem.

Zapékejte asi deset minut, až tortilly na krajích lehce zhnědnou a sýr se rozteče. Podávejte podle chuti a toho, jak moc se chcete blížit Mexiku, se zakysanou smetanou, koriandrem, guacamole...

Žádné komentáře:

Okomentovat