neděle 26. února 2017

Pečená lepkavá kuřecí křídla


Občas se stane, že uvařím něco, co mi vlastně potom zas tak moc nechutná, ale Tomáš vypadá spokojeně. Pravděpodobně takové jídlo nebudu opakovat, ale ani nebudu nešťastná, že se to nepovedlo. A občas se stane, že uvařím něco, co moc chutná mě, ale Tomáš vypadá značně nenadšeně. To jsem pak nešťastná o trochu víc. U kuřecích křídel se to vzhledem k jeho odporu ke všemu, co má kosti a člověk se při konzumaci ušpiní, tak nějak dalo čekat. Ale stejně mě to trochu mrzelo, jelikož ta opečená křídla se sladkou kůrčičkou a křupavá zelenina s česnekovým dipem k tomu - jednoduše skvělé (a skvěle jednoduché, hotovo téměř do hodinky). Inspirací mi byl povedený blog My cooking diary.
Na 4 dezertní porce:
8 kuřecích křídel + 3 kuřecí paličky (poměr upravte podle svých preferencí), 100 ml sladké chilli omáčky, 5cm kus čerstvého zázvoru, 2 lžíce kečupu, 3 lžíce sójové omáčky, lžíce oleje, 2 stroužky česneku
Na přikusování k tomu: pokrájené 2 mrkve + 2 řapíky celeru
Dip: 1 zakysaná smetana, 2 stroužky česneku, hrst nasekaných bylinek (já měla zrovna jen oregano), sůl, pepř

Zázvor jsem nastrouhala a smíchala s dalšími ingrediencemi na marinádu.
Kuřecí kousky omyjte, osušte, křídla rozdělte vždy na dvě části. Každý kousek zvlášť ponořte do marinády a poté pokládejte na plech vyložený pečicím papírem (raději dvě vrstvy, hrozí ušpinění plechu).
Vložte do trouby předehřáté na 200 stupňů a pečte cca 50 minut. Dvacet minut před koncem obraťte. Když tak pět minut před koncem pustíte na křídla horký vzduch, budou krásně opečená.

Zatímco jsou křídla v troubě, můžete nakrájet zeleninu na proužky a připravit dip smícháním všech ingrediencí. Podávejte teplé, s bagetkou či bez.

Žádné komentáře:

Okomentovat