středa 22. února 2017

Kávové řezy


To jsem takhle přišla jeden čtvrtek v devět večer domů s pocitem, že prostě musím upéct tyhle řezy, jinak se nestihnou do soboty odležet a nepůjdou použít jako zákusek pro početnou návštěvu, která nás čeká. To, že vlastně nevím, jestli se povedou, jsem neřešila - respektive jsem doufala, že to dopadne dobře. Věřila jsem autorce webu Pradobroty, která jim říká jednoduše "zázrak" (přečíst si o tom můžete tady).

Jak to nakonec dopadlo? Ještě po upečení jsem si fakt nebyla jistá, ale když jsem v pátek večer řezy krájela, už jsem se nebála. Moc mi chutnaly, jsou opravdu příjemně vláčné a příjemně lehce kávové. A navíc jsem do nich spotřebovala zbytky dvou načatých marmelád, dobrý výkon. :) A když už se tu chlubím, celý oběd dopadl výborně, mrkvová polévka i vepřové kostky v chipotle omáčce byly poživatelné, nezbylo vůbec nic, měla jsem vážně radost.
Na 1 plech:
Těsto: 500 g hladké mouky, 180 g cukru krystal, 200 g másla, 2 vejce, 1 prášek do pečiva, 6 lžic mléka
Náplň: 1 placka z výše uvedeného těsta, 200 ml silné kávy, 100 g cukru moučka, 3 lžíce rumu, 1 sklenička rybízové či višňové marmelády
Poleva: 50 g másla, 100g cukru moučka, 1 lžíce kakaa, 2 lžíce studené vody

Nejprve připravte těsto. Utřete máslo s cukrem, přidejte vejce, mléko a mouku smíchanou s práškem do pečiva. Vypracujte soudržné těsto, to rozdělte na 3 díly a z každého na pečicím papíře vyválejte placku zhruba o velikosti plechu. Pečte na 160 stupňů asi 12 minut dorůžova.

Nejošklivější placku rozdrobte do mísy, zalijte kávou, přidejte cukr a rum a smícháním vytvořte náplň příjemně kávové chuti. Každou ze zbylých dvou placek potřete marmeládou, na první placku na marmeládu natřete ještě kávovou náplň, přiklopte druhou plackou marmeládou dolů.

Zbývá jen polít polevou: rozehřejte máslo, přidejte do něj všechno ostatní a rozmíchejte na hladký krém, kterým koláč polijete. Po vychladnutí krájejte na malé řezy a podávejte nejlépe až se trochu odleží, třeba o den později.

Žádné komentáře:

Okomentovat