pondělí 1. srpna 2016

Studená polévka z červené řepy

Nedá se říct, že by mi v Pobaltí nejvíc zachutnala právě polévka studená polévka z červené řepy. V té zimě byla má chuť na cokoli studeného značně omezená (ale místní zmrzlinu jsem ochutnala stejně) a při mém jediném pokusu o objednání téhle růžové speciality vše ztroskotalo na tom, že jí v restauraci neměli. I tohle je podle Lonely Planet pro Pobaltí typické.
Doma jsem se rozhodla to napravit. Velmi k tomu přispělo zjištění, že základ této polévky tvoří řepa smíchaná s kefírem. Jak prosté. Když koupíte vakuovanou vařenou řepu a vynecháte tradiční brambory a vejce jako doplněk (což by vlastně byla škoda), lze tohle jídlo připravit zcela bez sporáku.

Na cca 4 porce polévky:
500 g vařené červené řepy, 500ml kefíru, 2 velké brambory, 4 vejce, 1 menší salátová okurka, sůl, pepř, pažitka, (kopr), zakysaná smetana k podávání

Řepu nastrouhejte či rozmixujte. (Koupila jsem řepu krájenou na plátky a zjistila, že mixér nefunguje...dál to byl docela problém). Smíchejte s kefírem, přidejte na kostičky nakrájenou okurku, vydatně osolte, opepřete, přidejte nadrobno nakrájený kopr a pažitku (já kopr neměla a mrzelo mě to, ale co se dalo dělat...). Dle potřeby zřeďte vodou a dejte vychladit do ledničky.
Tradičně se podává s natvrdo vařeným vejcem a vařeným bramborem (teplým) posypaným koprem, doplněná kopečkem zakysané smetany. Já brambory nejdřív uvařila ve slupce, pak oloupala a osmažila na oleji hezky dozlatova. Kopr na posypání stále chyběl.) Další varianta je zkusit to s kyselou okurkou.

Žádné komentáře:

Okomentovat