středa 29. června 2016

Pohankové palačinky se špenátem

Když už jsem se zase tak dlouho neozvala, ráda bych teď přišla s nějakým novým, úžasným a originálním receptem. Na zkoušení něčeho takového jsem ale nějak neměla sílu...ale jednou na to zase dojde, doufám (moje úložiště receptů v mobilu obsahuje tolik zajímavých kousků...vepřové kotlety satay, domácí ricottové noky, jahodovo-banánový crumble, všechny vypadají lákavě) . Jedinou inovací, kterou jsem si na těchto palačinkách vyzkoušela, byla pohanková mouka. Ovlivní to jejich barvu i chuť, působí pak tak nějak zdravěji, ale zásadní rozdíl tam asi nebude. Největším přínosem tohoto příspěvku je podle mého tatínkův recept na špenát. Nepotřebujete špenátové listy, nepotřebujete žádné speciální ingredience - stačí obyčejný zmražený špenátový protlak, pár věcí, co máte běžně doma, trocha trpělivosti s výrobou cibulové jíšky - a máte výborný zelený a hustý špenát, který má šanci na úspěch i u jeho zapřisáhlých odpůrců. Ano, jedním z nich jsem kdysi bývala i já.

Na cca 10 palačinek:
500ml mléka, 2 vejce, 150g pohankové mouky, 100g hladké mouky, špetka soli
Špenát: 1 zmražený špenátový protlak, 1 větší cibule, 2 lžíce hladké mouky, olej, 4 stroužky česneku, trochu mléka, 1 vejce
Na doplnění: výrazný sýr (niva, balkán) a lehký zeleninový salátek

Palačinky připravuji takto: v mléku rozkvedlám vejce, přidám špetku soli a postupně přisypávám mouku, aby vznikla požadovaná konzistence - dle popisu to má být konzistence husté smetany, já množství mouky beru tak nějak od oka, většinou to vyjde. Zřejmě můžete použít i výhradně pohankovou mouku, nevím ale, jestli se pak ty palačinky nebudou moc trhat - ale klidně to vyzkoušejte. Často se doporučuje hotové těsto nechat odstát v lednici, já to někdy dělám a někdy ne, rozdíl jsem zatím nevypozorovala. Palačinky smažte s použitím malého množství oleje z jedné strany, dokud se nezačnou na povrchu tvořit bubliny, pak i minutku z druhé strany. Pokud se první palačinka nepovede, neděste se, jde to pak čím dál tím lépe.

Na špenát nejprve nakrájejte cibulku nadrobno, na dostatečném množství oleje (nešetřete, jinak se jíška bude dělat špatně) opečte a poté přidejte mouku. Za stálého míchání opékejte (pozor, může se připálit), dokud směs lehce nezezlátne. Pak přilijte trochu mléka, vznikne jakási kaše, na tu položte zmrzlý špenát a nadále zahřívejte. Až špenát získá normální rozmrzlou konzistenci, přiklopte a na mírném ohni chvíli duste. Pak přidejte utřený česnek a vejce, zamíchejte a ještě chvíli vařte. Dle chuti osolte.

Hotové palačinky plním špenátem, který ještě posypu slaným sýrem. Dobré je jídlo osvěžit nějakou tou čerstvou zeleninou navíc, druhá varianta velí zapéct palačinky v troubě polité smetanovo-sýrovou směsí, výsledek bude trošku vydatnější. A jako dezert...palačinka s marmeládou. :)




Žádné komentáře:

Okomentovat