pondělí 6. června 2016

Ovocné knedlíky

Těší mě, že i někdo, kdo se sladkým věcem docela důsledně vyhýbá (jak správně tušíte, já to nejsem), má občas chuť na ovocné knedlíky. A nejspíš je mi jedno, že to možná byla jen chuť na mák, který bylo potřeba něčím doplnit. (Na obrázku není mák, ale tvaroh, protože jsem přesvědčena o tom, že k jahodovým/meruňkovým knedlíkům se hodí lépe. A k borůvkovým...k těm taky. :))
Nucena čelit nelehkému zadání "uvař ovocné knedlíky", když zrovna babiččin osvědčený recept nebyl k dispozici, jala jsem se vyhledat recept na knedlíky z odpalovaného těsta na internetu. Musím Laskominy od Maryny pochválit, s uvedeným postupem jsem byla naprosto spokojená, záhadou mi zůstává jen to, jak mělo z uvedeného množství vzniknou 24 knedlíků s celou meruňkou uvnitř. Já měla 18, některé s celou jahodou, některé s půlkou meruňky...Druhou záhadou je, jaktože jsme ty knedlíky snědli ve dvou na posezení, když dle mého odhadu měly zůstat i na druhý den...aspoň na svačinku. No, chutnalo mi to...skoro jako od babičky.

Na 18 menších knedlíčků:
500ml mléka, 250g hrubé mouky, 2 žloutky, 4 lžičky oleje, špetka soli, hrubá mouka na podsypání
+ ovoce: meruňky/jahody
+ tvaroh, moučkový cukr, rozpuštěné máslo či jiná posypka

Mléko s olejem a špetkou soli přiveďte k varu, naráz vsypte všechnu hrubou mouku a rychle míchejte, aby se netvořily hrudky. Těsto ještě chvíli zahřívejte, mělo by se začít odlepovat od stěn hrnce. Nechte trochu vychladnout, poté přidejte žloutky a na pomoučněné ploše vypracujte hladkou nelepivou kouli. Z ní utvořte váleček a z toho odkrajujte kolečka, do kterých budete balit připravené kusy ovoce.

Knedlíky vařte ve vroucí osolené vodě, dokud nevyplavou na povrch + 3 minuty navíc.
Podávejte s tvarohem, cukrem a máslem či jinou oblíbenou kombinací.


Žádné komentáře:

Okomentovat