neděle 28. února 2016

Brokolicový salát

Den po stěhování. Zatím bych vlastně ani neměla pociťovat rozdíl, natož to hodnotit. Ale stejně o tom dost přemýšlím - zvažuji, zda by mi správně měl víc chybět byt či osoba, se kterou jsem ho sdílela. Zda bych se neměla radovat z toho, že mám vpodstatě poprvé v životě pokoj sama pro sebe. Zda se mám rozčilovat, když slyším zvěsti o tom, jak noví obyvatelé bytu vyhazují mé prošlé potraviny (které určitě byly ještě jedlé) a chystají se nahrazovat pěkný nábytek ošklivým. Zda bych se měla za ty předpokládané cca dva měsíce, co budu bydlet doma s rodinkou, pokoušet změnit místní zažité stravovací návyky, pro které je jediný známý ústupek zdravé stravě přidání kusu zeleniny do jídla či přikusování salátového listu k jídlu (a je jedno, že základ jídla tvoří bůček). V tom posledním bodě mám tedy téměř jasno - nemá to smysl, tatínek není vůbec nakloněn experimentům. Ale zkusit doma občas vytvořit nějaký salát a zhodnotit výsledky mi nic nebrání. Koneckonců, nebudu teď nucena vařit jídla určená k zasycení hladových strávníků, tak proč nezavést pravidelný nedělní salátový experiment. Uvidíme...

Jako první jsem si dnes vybrala salát, jehož základem je brokolice. V ledničce spočívala jedna zdánlivě opuštěná a nechtěná (reálně určená k přípravě brokolicové polévky, čemuž se mi úspěšně povedlo zabránit). Google mi prozradil, že i z brokolice je možné připravit super salát, za doprovodu opečené slaniny a majonézy jistě ne přehnaně zdravý, ale údajně moc dobrý (říká to třeba The Girl Who Ate Everything). Samozřejmě i pro ty, co brokolici nesnáší. (Co si myslíte o receptech, které o sobě tvrdí, že výsledek bude chutnat i těm, co mají k jejich hlavní ingredienci pramalé sympatie? Mně to spíš naláká než odradí...i když jím téměř všechno a tak na sobě nemůžu otestovat, zda je to pravda...)

Na 1 menší mísu brokolicového salátu (určitě stačí jako večeře pro dva):
1 zelená brokolice, 1 červená cibule, 1 žlutá paprika, 6 plátků slaniny, hrst brusinek, hrst plátků mandlí, 100ml majonézy, lžíce cukru, lžíce balsamica / červeného vinného octa, špetka soli a pepře.

Plátky slaniny opečte na pánvi dokřupava, pak nechte na papírovém ubrousku odsát tuk a natrhejte na malé kousky. Brokolici rozeberte na růžičky, cibuli a papriku nakrájejte na kostičky. Vše vložte do mísy, přidejte brusinky a mandle. Na dresink smíchejte majonézu s cukrem a octem. Vmíchejte do salátu, dochuťte solí a pepřem a nechte aspoň hodinu odležet v lednici.

Žádné komentáře:

Okomentovat