úterý 28. srpna 2018

Minestrone s kuřetem

Tak jsem uvařila polévku. Dojmy jsou rozpačité: mně chutnala moc, zato JJ ji přijal, stejně jako většinu dalších červených polévek, chladně. (To znamená, že polévku jí tak dlouho, že během konzumace skoro vychladne, a já si během toho stihnu dvakrát přidat...)
Moc dobrou minestrone vaří moje babička a já se ji dnes pokoušela napodobit. Také jsem se pokoušela spotřebovat zbylý řapíkatý celer. Nakonec zbývají ještě čtyři řapíky. (Poraďte, co s ním?) Ač polévka neobsahuje žádnou jíšku, měla příjemnou hustší konzistenci. Její obsahová bohatost zase působí, že vám ji s klidem mohu doporučit jako hlavní jídlo.

Na 4 pořádné porce:
1 konzerva sekaných rajčat, 1 větší cibule, 2 stroužky česneku, 3 řapíky celeru, 1 malý rajčatový protlak, 1 menší cuketa, 1 konzerva bílých fazolí, hrst čersvého oregana, 6 kuřecích křídel, lžíce olivového oleje, sůl, 3 bobkové listy, plus volitelně ještě nějaké koření (já měla směs grilovaná zelenina)

Cibuli nasekejte na střední kostičky, česnek na plátky, řapíkatý celer na kousky. Na troše olivového oleje opékejte nejprve samotnou cibuli, po chvilce přidejte celer a ještě o něco později česnek. Opékejte ještě minutu, pak přidejte rajčatový protlak, promíchejte, zalijte rajčaty z konzervy a ještě cca půl litrem vody. Přidejte bobkové listy a kuře, trochu osolte, můžete přidat i nějaké sušené bylinky, přiveďte k varu a vařte tak půl hodinky, aby se kuře uvařilo. Pak maso vyjměte, do polévky přidejte cuketu a dále pokračujte v mírném varu.
Maso z kuřete oberte a vraťte do polévky společně s fazolemi. Prohřívejte ještě pět minut. Ochutnejte, dosolte a nakonec přidejte oregano.
Původně jsem chtěla přidat ještě těstoviny, ale polévka byla dost hustá a hrnec dost plný i bez nich. Jsem zvyklá polévku podávat posypanou strouhaným sýrem, ale určitě to jde i bez něj. Rozpuštěný eidam v polévce je, přiznávám, dost zvláštní - ale tradice je tradice. :)


Žádné komentáře:

Okomentovat