pondělí 27. srpna 2018

Medové vafle a La Buchta

Občas se s JJ trochu rozmazlujeme. Když v sobotu ráno nikam nespěcháme, dopřejeme si teplou a sladkou snídani. Lívanečky, vafličky, možná časem budou i palačinky. Funguje to tak, že já vstanu brzy, připravím něco dobrého, co se později dá potřít marmeládou, polít javorovým sirupem a ozdobit jogurtem, a když už to skoro je, jdu zkontrolovat spícího muže, jestli ho nalákám do kuchyně. Zatím to vždycky vyšlo. Další úroveň rozmazlování, snídaně do postele, vyčkává.
Konkrétně tyhle medové vafle vychází z receptu z dílny La Buchta. Jelikož jsem recept poprvé spatřila v době, kdy jsem doma neměla vaflovač, nevěnovala jsem mu moc pozornosti. Pak ale přišel dárek v podobě vaflovače - a hned je každý recept na vafle vítán. S tímhle jsem byla moc spokojená. Vafle v sobě mají hodně másla, dietní rozhodně nebudou, ale chuťově hodnotím za jedna.

Na vafle pro dva milovníky sladkého:
2 malá vejce, 75g medu, 100g másla, 100ml mléka, 150g hladké mouky, lžička prášku do pečiva, špetka soli, půl lžičky vanilkového extraktu

Jedná se o klasické labuchtí těsto, které už jsem tu použila dvakrát...Vejce s cukrem ušlehejte do pěny. Do horkého rozpuštěného másla vmíchejte mléko, promíchejte s vejci s medem, přidejte ostatní suroviny a umíchejte do hladkého těsta.

Ve vaflovači opékejte klasicky, cca 2-3 minuty jednu várku. Těsto by vám mělo vystačit na 6-8 vaflí.

Žádné komentáře:

Okomentovat