středa 8. srpna 2018

Těstovinový salát s opečeným chorizem

Snažím se v létě moc nevařit, ale moc mi to nejde. A když už se to povede, mám touhu něco upéct...a v kuchyni je rázem ještě tepleji než venku. Teplo nemám ráda => nemám ráda léto? Ale ne, léto má i svá pozitiva.
Tento těstovinový salát měl být taková rychlá večeře, jejíž příprava nespotřebuje moc času ani energie. Nakonec to zas tak nenáročné nebylo, povedlo se mi trochu spálit chorizo, spotřebovat zbytek celozrných těstovin (normálně chutnaly divně, ale sem se hodily) a nakrmit sebe i JJ, což se s normálním studeným, řeckým či jiným, salátem moc nedaří. Docela úspěch na to, že to byla prakticky vlastní tvorba. :) (Vzala jsem recept na salát s rajčaty a chorizem z Apetitu, přidala těstoviny, vynechala ingredience, co jsem neměla doma, trochu změnila postup...a bylo to.)

Na hodně salátu pro 2 osoby:
250g (celozrných) těstovin, 150g klobásy chorizo, 1 balení cherry rajčátek, 1 svazek bazalky, 1 červená cibule, 2 stroužky česneku, lžíce rozmarýnu, 2 lžíce olivového oleje, 2 lžce červeného vinného octa, sůl, pepř.

Těstoviny uvařte ve vroucí vodě tak, aby byly stále pevné. Rajčátka nakrájejte třeba na čtvrtiny. Chorizo na kolečka, cibuli na kostičky, česnek na plátky, rozmarýn nasekejte, bazalku trochu překrájejte.
Na pánvi opékejte nejdřív samotné chorizo, až pustí tuk, přidejte cibuli a smažte dokřupava / doměkka. Ke konci přidejte česnek na plátky, rozmarýn a dvě lžíce vinného octa.
Hotovou směs smíchejte s těstovinami, přidejte bazalku, olivový olej a sůl a pepř tak, aby vám to chutnalo. Nemělo by to být těžké. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat