pondělí 23. dubna 2018

Citrónové řezy

Nechci mít na blogu víc sladkých než slaných receptů. Vždycky jsem si myslela, že radši vařím než peču, že pečení vyžaduje víc preciznosti, než je mi vlastní, že recept na rychlou večeři se hodí mnohem častěji než recept na koláč...ale v poslední době jsou sladké věci prostě v převaze. Má to několik důvodů: dezerty můžu péct, kdy se mi zachce, třeba pozdě v noci, taky se lépe fotí (za světla a zastudena) a nakonec, sladké se doma setkává zpravidla s pozitivním ohlasem, což mě těší. :) (Těšilo by mě to i u slaných jídel, jenže tam je pravděpodobnost úspěchu o něco menší....) Tyhle citrónové kostky mě nadchly natolik, že jsem je pekla poprvé ve středu (dolní foto) a podruhé v pátek (nahoře). Nejen proto, že jsem si kvůli nim koupila balení čtyř biocitrónů. Hledejte pět rozdílů. :)

Na 1 malou formu cca 20x20cm:
Těsto: 125g hladké mouky, 60g cukru, čtvrt lžičky soli, 115g másla
Citrónová vrstva: 1 středně velký (bio)citrón, 4 velká vejce, 115g másla, 190g cukru, 2 lžíce kukuřičného škrobu, čtvrt lžičky soli

Formu na pečení lehce vymažte máslem a vyložte pečicím papírem. Předehřejte troubu na 160 stupňů.

Připravte těsto: mouku, cukr a sůl promíchejte, přidejte máslo a mixujte/propracovávejte, dokud nezískáte drobenku. Tu pak natlačte na dno formy, můžete vytvořit i nízký, cca 1 cm vysoký okraj. Těsto propíchejte vidličkou a dejte do trouby na dvacet minut předpéct.

Mezitím připravte citrónový krém. Citrón rozkrojte. Pokud má kůru tlustší než půl cm - no prostě pokud vám jeho kůra přijde tlustá - polovinu citrónu oloupejte. Citrón zbavte pecek a tak jak je - i se zbylou kůrou - rozmixujte s cukrem na pyré. Přidejte máslo a zase mixujte. Pak přidejte ještě vejce, kukuřičný škrob a sůl a promixujte jen tolik, aby se směs spojila.

Citrónovou hmotu nalijte na těsto (je dost tekutá, tak se nelekejte) a pečte dalších 40 minut. Pokud vše zafunguje, citrónový krém ztuhne, nahoře zezlátne a bude moc, moc dobrý. Hotový koláč nechte vychladnout, až pak krájejte na malé řezy a sypte moučkovým cukrem.

Žádné komentáře:

Okomentovat