sobota 14. dubna 2018

Jednoduchá panna cotta

Zbytek mléka a já nevím co s ním. Obvyklá situace. A pak se v lednici ocitne ještě podmáslí a smetana - a najednou vím. No, neocitly se tam čistě náhodou.
Popravdě, nevím ani to, jak má chutnat panna cotta. Ani česká, ani pravá italská. Za starých časů, když jsem ještě sledovala Prostřeno, jsem několikrát viděla panna cottu uspět (nebo možná ne, to už si nepamatuji) v kategorii dezertů. A od té doby, co se u mě doma objevily mističky na creme brulée, přemýšlím co s nimi. Na creme brulée to zatím nevypadá, jelikož mi chybí nástroj na závěrečné opálení dezertu - a tak dostala prostor tato želatinová bábovička podobná pudingu. Tak, už víte co je to panna cotta. :) (A já trochu taky.)

Na 6 malých mističek - a možná ještě něco zbyde:
250ml smetany ke šlehání, 300ml podmáslí, 300ml mléka, 1 balení želatinového ztužovače nebo 3 lžičky práškové želatiny,  180g krupicového cukru, 1 lžička vanilkové esence

Želatinu nechte nabobtnat v 80ml studené vody. (Pokud jako já máte jen želatinový ztužovač za studena, postupujte podle návodu a nebojte, ono to bude fungovat taky.)
Smetanu s cukrem a vanilkou zahřívejte a míchejte, až se cukr rozpustí. Přiveďte k varu a odstavte. Vmíchejte želatinu, dobře rozmíchejte a přes sítko přeceďte do misky. Přidejte ještě mléko a podmáslí, rozlijte do mističek a nechte v chladu zatuhnout. Podávejte na žlutém talířku a s ovocem. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat