sobota 15. srpna 2015

Těstoviny...se sýrovou omáčkou

Vaření jen ze surovin, co mám doma, je pro mě výzva. Většinou jsou totiž mé domácí zásoby velmi skromné. Tentokrát se ale sešly dva druhy sýra, kus kuřecích prsou, ančovičky a estragon...to vypadalo jako docela nadějná kombinace.:) A věřím, že i bez těch ančoviček a estragonu by to šlo.
Za půl hodinky vznikla dobrá sýrová omáčka výrazné chuti, kterou bych si klidně někdy zopakovala. A navíc jsem měla dobrý pocit, jak jsem to hezky s těmi ančovičkami vymyslela. Pokud máte rádi v jídle něco zeleného, zkuste do receptu přidat ještě brokolici, v téhle kombinaci se objevuje velmi často a snad i zdárně.
Na 2 -3 porce:
250 g těstovin, 1 kuřecí prso, 500 ml mléka, 120 g sýrů (já měla hlavně goudu plus trochu parmazánu), 2 filety z ančoviček, 1 cibule, 2 stroužky česneku, pár snítek estragonu (nebo jiná bylinka), sůl, pepř, olej/máslo, 1 lžíce hladké mouky

Kuře nakrájejte na větší kousky a na oleji ho chvilku zprudka opečte - dozlatova. Okořeňte solí a pepřem a odložte stranou. Do pánve přidejte trochu másla a cibuli nakrájenou na drobné kostičky. Opékejte, až cibule změkne, pak zasypte lžící mouky a míchejte asi dvě minuty. Nyní můžete přilévat mléko - odhadem půl litru, možná méně, omáčka by měla být hezky hustá. Navíc přidejte ochucující ingredience - v mém případě se osvědčily najemno nakrájené ančovičky a estragon. Strouhaný sýr přidávejte postupně - měl by se hezky rozpustit. Nakonec do omáčky dejte prohřát kuřecí maso a případně dochuťte solí a pepřem.

Pokud se vám během té doby povedlo ještě uvařit těstoviny, můžete ihned podávat.

Žádné komentáře:

Okomentovat