středa 12. srpna 2015

Meruňkové řezy s ořechy

Po broskvích v páji přišly tentokrát na řadu meruňky. Když si mám vybrat ovoce k přímé spotřebě, nektarinky dostanou před meruňkami přednost...ale v koláčcích to není tak jednoznačné. Meruňky mají pro pečení skvělou výraznou chuť. V tomhle jednoduchém dezertu je doplňuje tenká vrstvička pevného těsta a výborný ořechový podklad pod meruňkami. Původní recept využíval pistácie, takže koláč vynikal ještě zvláštní zelenou barvou...dobrého, i když ne tak ohromujícího výsledku dosáhnete ale i bez ní.:)
Na menší formu (asi 20x30cm):
500 g meruněk
Těsto: 125 g hladké mouky, 115 g másla, 50 g cukru, čtvrt lžičky soli
Náplň: 110 g oříšků (pistácie, mandle...já použila směs mnoha druhů), 75 g cukru, 70 g másla, 1 velké vejce, 1 lžíce hladké mouky, špetka soli...plus můžete přidat mandlový extrakt/nějaký sladký likér na dochucení, já si tento recept vybrala, protože jsem chtěla někam přidat nepotřebný pistáciový likér a nakonec jsem na to zapomněla...

Zapékací formu vyložte pečicím papírem. Troubu předehřejte na 175 stupňů. Meruňky nakrájejte na drobnější měsíčky. Ingredience na těsto dobře smíchejte buď ručně, nebo v mixéru: vzniklou drobenku natlačte na dno zapékací mísy. Pečte asi patnáct minut samotné. Oříšky nasekejte nadrobno a promíchejte s ostatními ingrediencemi do nepříliš pevné hmoty. Tu rozetřete na předpečený a lehce zchladlý základ. Do oříšků lehce vtlačte meruňky. Pečte ještě asi hodinu, pak otestujte, zda je vše hotové pomocí špejle či párátka.

Nakonec nakrájejte na řezy. Doufám, že vám budou chutnat tak jako mě!


Žádné komentáře:

Okomentovat