středa 12. srpna 2015

Kuličky s koprovou omáčkou


Omáčky nevařím téměř vůbec, ale tuhle koprovou po švédsku si u mě vyžádal spolubydlící, a tak jsem se do ní pustila. Ono totiž vůbec nejde o nic složitého: celé jídlo je hotové tak za půl hodinky. Takže pokud chodíte do Ikey kvůli švédským masovým kuličkám, vězte, že vyrobit si něco podobného doma není vůbec složité. Pokud chodíte do Ikey prohlížet či kupovat nábytek...no, s tím vám asi moc nepomůžu. Ledaže byste chtěli nějakou radu, jak něco sestavit, mám už s tím docela zkušenosti.:)
Na 4 porce masových kuliček:
500 g mletého masa (já viděla recept, který používal jen vepřové, ale k dispozici jsem měla hovězí), 1 svazek kopru, 1 cibule, 400 ml vývaru, 3 lžíce mouky, 85 g strouhanky, lžíce másla, olej, sůl, pepř

V míse smícháme mleté maso, jemně nasekanou cibuli (přemýšlela jsem, že kdybych ji předtím osmažila, asi je celá ta hmota pak více homogenní), strouhanku, vejce a tak polovinu kopru. Vytvarujeme docela velké kuličky a na oleji je osmažíme dozlatova - pokud možno ze všech stran, dá to trochu práci.

Kuličky vyjmeme, do pánve přidáme máslo a mouku a mícháme asi dvě minuty. Poté přilijeme horký vývar a vaříme do zhoustnutí, asi 15 minut. Dochutíme koprem, případně solí a pepřem. Vrátíme do omáčky koule a necháme je prohřát. Podáváme s bramborovou kaší nebo třeba hranolkami, s brusinkami i bez.


Žádné komentáře:

Okomentovat