čtvrtek 27. srpna 2020

Vepřové plátky v parmazánové omáčce


 Babička se mě nedávno ptala, na jaké jídlo z dětství ráda vzpomínám. Kupodivu jsem o odpovědi nemusela dlouho přemýšlet - párky v bramborovém těstě jsem vždycky zbožňovala. A tak jsme si udělali jednu retro neděli s párky místo masa. (A bez zelí, které k těmhle párkům prostě patří, ale babička na to po dvaceti letech tak nějak zapomněla, takže byl párek na talíři chudák osamocen. Byl to opravdu velmi netradiční, ovšem zábavný, nedělní oběd.)

Pak jsem v úterý vařila doma lilek, který měl zrovna nadúrodu (rozuměj v naší ledničce). A ve středu jsem si uvědomila, že mám strašnou chuť na maso a téměř nulovou chuť na zeleninu. Jak nezvyklé...Myslím, že Honzíkovi by nevadilo, kdybych v tomto stavu byla častěji. :) Opekla jsem pár plátků vepřové kýty, k tomu vyrobila rychlou parmazánovou omáčku a sama byla trochu překvapená, jak to vše bylo dobré, kompletně bez zeleniny. Petrželka nahoře se nepočítá....Zásluhy musím opět připsat zářijovému Apetitu.

Na 4 rychlé večeře:

4 plátky vepřové kýty, 2 stroužky česneku, 200 ml smetany ke šlehání, 60g strouhaného parmazánu, 1-2 lžíce hladké mouky, 3 lžíce másla, 1 lžíce olivového oleje, hladkolistá petrželka, sůl, pepř

Maso z obou stran osolte a opepřete. V pánvi rozehřejte olej s 1 lžící másla a plátky na něm spíše zprudka opečte - asi 3 minuty na každé straně. Poté maso vyjměte a odložte na talíř, který dobře zakryjete alobalem.

Do stejné pánve přidejte zbylé máslo, nechte rozpustit, krátce na něm opečte česnek a pak přidejte mouku - pokud nechcete omáčku extra hustou, myslím, že 1 vrchovatá lžíce bude stačit. Chvíli bedlivě míchejte, dokud nezískáte krásnou zlatavou jíšku. Zalijte zhruba 200 ml vody (nebo vývaru, chcete-li), dobře rozmíchejte a nechte 10 minut provařit. Lehce osolte. Poté přidejte smetanu, chviličku vařte, přidejte parmazán a dobře promíchejte. Měli byste získat hladkou hustou omáčku s výraznou chutí sýra. Ochutnejte a dochuťte - mně stačila sůl a pepř. 

Do omáčky vraťte maso i se šťávou, kterou pustilo. Minutu prohřejte a hned podávejte, nejlépe posypané zelenou petrželkou. Jako přílohu jsem zvolila na tenké plátky nakrájené a v troubě na 200 stupňů pečené brambory a myslím, že jsem nemohla udělat lépe. :)


Žádné komentáře:

Okomentovat