sobota 13. ledna 2018

Quiche s červenou řepou

Už zase recept na slaný koláč? No jo...ale brzy přibude recept i na ten salátek, co leží na fotce vedle koláče, slibuji. Tenhle quiche jsem totiž dělala už podruhé a to u receptů obsahujících červenou řepu nenastává zdaleka pokaždé. Za inspiraci děkuji Apetitu - tenhle koláč údajně servírují v berounském Barevném bufetu. Zatím jsem tam sice nebyla, ale třeba jednou...
Pokud chcete, kromě receptu na koláč zde můžete nalézt i recept na příjemně strávené sobotní dopoledne. Ráno vezměte dvě pěkné červené řepy, obalte je alobalem a nechte hodinku, hodinku a půl péct. Mezitím se v klidu nasnídejte - no, vlastně mezitím můžete připravit těsto, nakrájet cibulku,... Nebudu vám lhát, tenhle koláč dá trošku práce. Já myslím, že to za to stojí. Sníst ho pak už zdaleka tolik práce nedá. :)

Na 1 koláč (pekla jsem ve formě 26 cm)
Těsto: 90g másla, 185g hladké mouky, čtvrt lžičky soli, 1 žloutek, 3 lžíce studené vody
Náplň: 500g červené řepy (2 střední kusy), 1 cibule, 2 stroužky česneku, 250g žervé, 200ml zakysané smetany, 3 vejce, 100g sýra (goudy, já měla směs s parmazánem), olej, sůl

Nejdříve upečte řepy - já pekla v alobalu v troubě na 225 stupňů asi 75 minut, menším bulvám by nejspíš stačila kratší doba.
Na těsto smíchejte mouku se solí, přidejte žloutek a máslo na kostičky a postupně přidávejte i vodu. Měla by vám vzniknout soudržná koule, tu zabalte do folie a uložte aspoň na hodinu do ledničky.

Cibuli nakrájejte na kostičky, česnek prolisujte. Na troše oleje pomalu opékejte cibulku (10 minut), pak přidejte řepu nakrájenou na tenké plátky a opékejte dalších deset minut. Nakonec přidejte drcený česnek.

V míse prošlehejte vejce se špetkou soli, pak přimíchejte žervé, zakysanou smetanu a sýr. K této směsi přidejte lehce vychladlou řepu z pánve.

Těsto rozválejte a vyložte jím koláčovou formu. Dno propíchejte vidličkou a dejte na 15 minut předpéct do trouby vyhřáté na 180 stupňů. Poté na korpus rozmístěte řepnou směs a vše vraťte do trouby. Tam nechte koláč ještě dalších 45 minut, až vaječná směs ztuhne a řepa na povrchu bude hezky opečená.

Podávejte mírně vychladlé či zcela studené - studený koláč se lépe krájí a podle mě také líp vynikne jeho chuť. A abyste získali pocit zdravé stravy, doplňte ještě zeleným salátkem.

Žádné komentáře:

Okomentovat