čtvrtek 6. prosince 2018

Vepřová pečeně v bylinkové strouhance

Odolala jsem pokušení zopakovat si zapečené sýrové křupavé brambory z minula a místo toho se vrhla do likvidace části zásob z mrazničky - tedy kusu vepřové pečeně. Kdo by řekl, že ze mě bude odbornice na pečení tohoto podivného kusu masa...ale jelikož Honzík preferuje maso libové, bez kosti a kůže (já ne, ale co mi zbývá....), už je tomu tak. :) Další povedená pečínka byla tentokrát obalená v krustě ze strouhanky a trošky zbylého rozmarýnu a tymiánu. K tomu jsme si dopřáli luxusní přílohu v podobě italského hráškového rizota - a gastronomický zážitek z domácí kuchyně byl na světě. :) (Já jsem si pochutnala a Honzík neprotestoval, takže úspěch.)
Všechny tipy a triky původně pocházejí od Florentýny. Já si přisvojuji jen kombinaci s krémovým rizotem. (Nesluší jim to spolu?)

Na 3 - 4 porce:
600g vepřové pečeně, 3 plátky toastového chleba, pár snítek rozmarýnu a tymiánu, případně cca lžička sušených bylinek dle chuti, 1 lžíce medu, 1 lžíce dijonské hořčice, 1 lžíce olivového oleje, 5g + špetka soli, olej na opečení masa, 2 lžíce másla

Maso se doporučuje nejprve naložit, mělo by to pomoci jeho výsledné šťavnatosti. V půl litru studené vody rozmíchejte 5g soli a do tohoto láku ponořte maso tak, aby bylo zcela ponořené. Zakryjte a uložte do lednice, ideálně na celých 24 hodin, ale smysl má i kratší doba. V mém případě to bylo jen asi 5 hodin.

Toastový chléb rozmixujte se špetkou soli a bylinkami na strouhanku.

Maso vyjměte z nálevu, důkladně opečte a na troše oleje zprudka opečte ze všech stran, aby maso zhnědlo. Smíchejte olivový olej, med a hořčici a touto směsí maso ze všech stran potřete. Následně ho obalte ve strouhance, snažte se, aby strouhanka na masu pěkně držela.

Takto připravené maso dejte do malého pekáčku a vložte do trouby vyhřáté na 150 stupňů.
Pečte 30 minut, pak přelijte 2 lžícemi rozpuštěného másla / sádla a pečte dalších 30 minut. Po dopečení nechte 10 minut odpočinout, pak krájejte na tenké plátky.

Žádné komentáře:

Okomentovat