úterý 13. listopadu 2018

Kuře nejmenovaného generála

Můj telefon se opět ukázal být užitečným nejen pro telefonování a brouzdání po internetu, ale i pro méně zřejmé účely. Pomohl mi vyřešit obvyklý problém, co bude k večeři. V albu fotek jsem objevila recept na pikantní čínské kuře neboli kuře generála Tso, který vypadal velmi lákavě. Vlastně jsem se na něj chystala už od té doby, co vyšel v Apetitu. Takže asi rok. Jsem moc ráda, že jsem na něj za tu dobu zcela nezapomněla. Bylo to skvělé. :)

Na 4 porce:
800g kuřecích stehenních řízků, 3 stroužky česneku, 2cm zázvoru, 25g kukuřičného škrobu, 80g medu, 4 lžíce sojové omáčky, 3 lžíce rýžového octa, 1 lžíce chilli omáčky sriracha, 1 lžíce rajčatového protlaku (kečupu), 2 jarní cibulky a jedna malá cibule, sůl, pepř, olej

Škrob smíchejte s půl lžičkou soli a půl lžičkou pepře. Kuřecí maso nakrájejte na nudličky a důkladně obalte ve škrobové směsi.
V jiné misce smíchejte suroviny na omáčku: med, sójovou omáčku, prolisovaný česnek, strouhaný zázvor, chilli omáčku, rajčatový protlak (v nouzi kečup) a rýžový ocet. Přidejte cca 3 lžíce vody.

V pánvi rozehřejte 3 lžíce oleje a spíše zprudka na něm opékejte polovinu masa, aby zhnědlo a vytvořilo si luxusní kůrčičku. Mělo by to trvat 5-7 minut, pak maso vyjměte a do pánvce dejte druhou dávku. Tu opečte stejným způsobem, pak do pánve přidejte nadrobno nakrájenou cibulku a bílou část jarní cibulky, omáčku a odložené kuře. Nechte asi tři minuty prohřát.

Servírujte posypané zelenou částí jarní cibulky, doprovázené vařenou jasmínovou rýží. Také nezapomeňte, že máte skvělou příležitost trénovat s hůlkami...


Žádné komentáře:

Okomentovat