neděle 22. října 2017

Ledový salát se zálivkou z modrého sýra

Už několik měsíců žiji opět v situaci, v které jsem se minule snažila dodržovat jednu pěknou nedělní tradici: odpolední salát. Proč mi to tehdy šlo a teď ne? Možná proto, že jsem mezitím poznala někoho, kdo dává před okurkovým salátem přednost dortu. Možná trochu doufám, že se časem tyto preference budou vyvíjet směrem k rovnováze mezi sladkým a slaným...ale i pokud ne, nedělní salát je přece hezká tradice. :) V rámci pokusu o její obnovení jsem ukořistila hlávku ledového salátu, pár ředkviček, které to nejlepší už měly za sebou, řapíkatý celer...a tím pomalu ty zdravé ingredience končí, zbytek bych vám radši zatajila. Už při čtení receptu jsem tušila, že tenhle salát žádná dietní hvězda nebude. Co jsem netušila bylo to, že bude tak dobrý, že ho s maminkou celý spořádáme někdy v době mezi obědem a večeří. Takže vám ho musím jedině doporučit. :)

Na 1 mísu salátu:
1 malá hlávka ledového salátu (já měla velkou a nepoužila ji celou), 6 velkých ředkviček (1 svazek), 2 řapíky celeru, 100g slaniny (mohou být plátky)
Zálivka: 80g nivy, 100g majonézy, 120ml podmáslí, čtvrt lžičky soli, půl lžičky worchesterské omáčky, 2 stroužky česneku, mletý černý (nebo barevný) pepř

Slaninu na pánvi osmažte dokřupava - mělo by to jít bez dodatečného tuku.
Nivu na dresing rozdrobte na drobno, česnek rozdrťte, přidejte všechny ostatní ingredience na dresing, promíchejte, ochutnejte a případně ještě přidejte lžičku citronové šťávy.
Ředkvičky a celer nakrájejte na drobné kostičky. Pokud jste smažili slaninu v plátcích, natrhejte je na kousky.
Do velké mísy klaďte střídavě natrhané listy ledového salátu, nakrájenou zeleninu, slaninu a dresing. Nakonec vše opatrně promíchejte. Ihned podávajte.

Žádné komentáře:

Okomentovat